Czym różni się SEM od SEO?

Czym różni się SEM od SEO?

Właściciele stron internetowych, którzy chcą skorzystać z usług, które oferuje agencja SEO, często zastanawiają się, co oznaczają różne pojęcia, które pojawiają się na stronach takich firm. Jednym z takich pojęć jest niewątpliwie SEO. Jest to skrót od angielskiej nazwy „search engine optimization”. W przełożeniu na polski oznacza to działania marketingowe, które realizowane są na stronie internetowej w celu poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwarki. Wielu klientów agencji SEO utożsamia to z pozycjonowaniem. Jednak specjaliści uznają oba pojęcia za oddzielne elementy marketingu internetowego. SEO związane jest przede wszystkim z działaniami, które realizowane są bezpośrednio na stronie internetowej.

Czym jest SEM?

Pojęcie SEM związane jest z działaniami, które realizowane są w celu poprawienia pozycji serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania z punktu widzenia uzyskania lepszego wskaźnika konwersji. Jest to skrót od angielskiej nazwy „search engine marketing”. Z tego punktu widzenia SEO jest elementem SEM. Jednak w branży marketingu internetowego bardzo często jest to pojęcie utożsamiane z płatnymi wynikami Google, a zatem wszelkimi działaniami, które określane są, jako PPC. To skrót od angielskiej nazwy „pay per click”. W marketingu internetowym oznacza on reklamy, przy których płaci się za kliknięcie.

Co wchodzi w zakres SEO?

Usługi, które dostępne są w agencjach SEO, a wchodzące w zakres optymalizacji na potrzeby wyszukiwarek internetowych, to szeroki zakres działań. Jednak wyróżnić można trzy główne obszary, w których są one realizowane.

Trzy podstawowe elementy SEO to:

  • optymalizacja treści,
  • optymalizacja techniczna,
  • architektura strony.

Wszelkie działania mające na celu usprawnienie funkcjonowania strony internetowej z punktu widzenia doświadczeń użytkowników i robotów wyszukiwarek, wchodzą w zakres optymalizacji technicznej. Ich celem jest uzyskanie między innymi szybszego ładowania się witryny, poprawienia indeksacji treści, zadbanie o bezpieczeństwo serwisu internetowego i właściwe ustawienie przekierowań.

Odpowiednia architektura strony internetowej decyduje o tym, jaka będzie ścieżka dotarcia do konkretnych treści. Poprawnie skonstruowana witryna gwarantuje możliwość szybkiego wyszukania informacji. Dotyczy to zarówno jej użytkowników, jak i też robotów wyszukiwarek, które zajmują się indeksowaniem treści, która się w nichpojawia.

Optymalizowanie treści to szeroki zakres działań, który obejmuje prawidłowe umieszczenie na stronie zdjęć, grafik, treści. Strona musi być przygotowana zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek. Pozwala to prawidłowo wskazać robotom wyszukiwarki, czego dotyczą konkretne podstrony.

Jak realizowane są działania SEM?

Do najczęściej wykorzystywanych działań SEM, można zaliczyć te, które realizowane są przez agencje SEO w ramach Google Ads. To narzędzie, które pozwala inicjować płatne działania reklamowe.

W Google Ads można korzystać z takich kampanii PPC jak:

  • reklamy produktowe,
  • reklamy w sieci wyszukiwania,
  • przeprowadzane w aplikacjach mobilnych,
  • reklamy wideo,
  • realizowane w sieci reklamowej

Czym różni się SEO i SEM?

Chcąc korzystać z usług marketingu internetowego w agencjach SEO, warto poznać różnice pomiędzy SEO i SEM. Pozwala to między innymi znacznie lepiej ocenić, które działania należy zrealizować, aby uzyskać oczekiwane efekty.

Do najważniejszych różnic pomiędzy SEO i SEM można zaliczyć:

  • czas uzyskania efektów,
  • koszty realizowania konkretnych działań,
  • sposób wyświetlania się treści w wynikach wyszukiwania.

Przygotowanie w ramach SEM kampanii reklamowych wiąże się z konkretnymi kosztami. Natomiast SEO nie musi przekładać się na konieczność ponoszenia dodatkowych wydatków. Równocześnie o ile na efekty SEO trzeba czekać nawet kilka lat, o tyle działania SEM przynoszą natychmiastowe wyniki. Optymalizacja stron internetowych jest procesem czasochłonnym, a płatna reklama przynosi rezultaty w krótkim czasie.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

    Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

    Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

    Co to jest SEM? Czym zajmują się agencje SEO/SEM?

    Czym są linki sponsorowane?

    Czym są linki sponsorowane?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych