Właściciele stron internetowych, którzy chcą skorzystać z usług, które oferuje agencja SEO, często zastanawiają się, co oznaczają różne pojęcia, które pojawiają się na stronach takich firm. Jednym z takich pojęć jest niewątpliwie SEO. Jest to skrót od angielskiej nazwy „search engine optimization”. W przełożeniu na polski oznacza to działania marketingowe, które realizowane są na stronie internetowej w celu poprawienia pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwarki. Wielu klientów agencji SEO utożsamia to z pozycjonowaniem. Jednak specjaliści uznają oba pojęcia za oddzielne elementy marketingu internetowego. SEO związane jest przede wszystkim z działaniami, które realizowane są bezpośrednio na stronie internetowej.
Pojęcie SEM związane jest z działaniami, które realizowane są w celu poprawienia pozycji serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania z punktu widzenia uzyskania lepszego wskaźnika konwersji. Jest to skrót od angielskiej nazwy „search engine marketing”. Z tego punktu widzenia SEO jest elementem SEM. Jednak w branży marketingu internetowego bardzo często jest to pojęcie utożsamiane z płatnymi wynikami Google, a zatem wszelkimi działaniami, które określane są, jako PPC. To skrót od angielskiej nazwy „pay per click”. W marketingu internetowym oznacza on reklamy, przy których płaci się za kliknięcie.
Usługi, które dostępne są w agencjach SEO, a wchodzące w zakres optymalizacji na potrzeby wyszukiwarek internetowych, to szeroki zakres działań. Jednak wyróżnić można trzy główne obszary, w których są one realizowane.
Wszelkie działania mające na celu usprawnienie funkcjonowania strony internetowej z punktu widzenia doświadczeń użytkowników i robotów wyszukiwarek, wchodzą w zakres optymalizacji technicznej. Ich celem jest uzyskanie między innymi szybszego ładowania się witryny, poprawienia indeksacji treści, zadbanie o bezpieczeństwo serwisu internetowego i właściwe ustawienie przekierowań.
Odpowiednia architektura strony internetowej decyduje o tym, jaka będzie ścieżka dotarcia do konkretnych treści. Poprawnie skonstruowana witryna gwarantuje możliwość szybkiego wyszukania informacji. Dotyczy to zarówno jej użytkowników, jak i też robotów wyszukiwarek, które zajmują się indeksowaniem treści, która się w nichpojawia.
Optymalizowanie treści to szeroki zakres działań, który obejmuje prawidłowe umieszczenie na stronie zdjęć, grafik, treści. Strona musi być przygotowana zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek. Pozwala to prawidłowo wskazać robotom wyszukiwarki, czego dotyczą konkretne podstrony.
Do najczęściej wykorzystywanych działań SEM, można zaliczyć te, które realizowane są przez agencje SEO w ramach Google Ads. To narzędzie, które pozwala inicjować płatne działania reklamowe.
Chcąc korzystać z usług marketingu internetowego w agencjach SEO, warto poznać różnice pomiędzy SEO i SEM. Pozwala to między innymi znacznie lepiej ocenić, które działania należy zrealizować, aby uzyskać oczekiwane efekty.
Przygotowanie w ramach SEM kampanii reklamowych wiąże się z konkretnymi kosztami. Natomiast SEO nie musi przekładać się na konieczność ponoszenia dodatkowych wydatków. Równocześnie o ile na efekty SEO trzeba czekać nawet kilka lat, o tyle działania SEM przynoszą natychmiastowe wyniki. Optymalizacja stron internetowych jest procesem czasochłonnym, a płatna reklama przynosi rezultaty w krótkim czasie.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.