Kampanie SEM to obecnie najważniejszy kanał digital marketingu – zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Pozycjonowanie strony internetowej oraz płatne kampanie internetowe (bo właśnie to składa się na pojęcie SEM) powinny stanowić podstawę działań promocyjnych niemal każdej firmy, niezależnie do branży.
Co to jest SEM? Czym zajmuje się agencja SEO/SEM? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.
SEM to skrót od angielskiego wyrażenia Search Engine Marketing, które po polsku oznacza marketing w wyszukiwarce internetowej. Termin ten obejmuje wszystkie działania zwiększające widoczność w Google, zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych. Na SEM składają się zatem kampanie PPC oraz pozycjonowanie (SEO). Jest to pojęcie bardzo szerokie i nie należy ograniczać go jedynie do kampanii linków sponsorowanych – jak błędnie twierdzą niektórzy.
Na pytanie „co to jest SEM?” bardzo łatwo można odpowiedzieć, przedstawiając wzór:
SEM = SEO + PPC
Tłumaczy on zależność pomiędzy wymienionymi terminami.
Kampanie PPC (Pay Per Click) to reklamy tworzone za pomocą systemu Google Ads i rozliczane w modelu CPC, czyli płatność za każde kliknięcie użytkownika. Wyświetlają się nad oraz pod wynikami naturalnymi na stronie SERP (Search Engine Results Page), na przypisane do nich słowa kluczowe. Ich kreacja zawiera nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a niekiedy także rozszerzenia (np. linki do podstron, numer telefonu).
Zalety kampanii PPC:
Pozycjonowanie lub inaczej SEO to kolejny obszar, jakim zajmuje się agencja SEM. SEO (Serach Engine Optimization) to działania, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i zaprowadzić ją na wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. SEO obejmuje m.in. optymalizację techniczną, budowanie profilu linków zewnętrznych, tworzenie wartościowego contentu, optymalizację strony pod kątem wybranych słów kluczowych.
Zalety pozycjonowania:
Agencja SEM lub SEO/SEM zajmuje się prowadzeniem działań marketingowych w wyszukiwarce internetowej. Wspiera firmy zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i prowadzeniu kampanii PPC.
Wyjaśniliśmy, czym zajmuje się agencja SEM, co to jest SEO i kampanie PPC, a także, jakie są największe zalety obu tych strategii. Nadal zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie będzie korzystne dla Twojego biznesu?
Obecnie niemal każda firma potrzebuje strategii SEM. Marketing internetowy jest podstawą działań promocyjnych, a pozycjonowanie i kampanie PPC to najważniejsze jego kanały. Bez widoczności w wyszukiwarce trudno pokazać się potencjalnym klientom. To dlatego, że ścieżka zakupowa współczesnego konsumenta najczęściej rozpoczyna się w wyszukiwarce. Tam szuka on produktów i usług.
Rzadko zdarza się tak, że dla jednej firmy niekorzystne będzie zarówno pozycjonowanie organiczne, jak i kampanie PPC. Zazwyczaj wygląda to tak, że nawet jeśli jedno rozwiązanie się nie sprawdza, drugie jest skuteczne. Gdy potrzebujesz szybkich rezultatów, wybierz kampanie reklamowe. Jeśli chcesz, aby inwestycja była długofalowa, zdecyduj się na pozycjonowanie.
Wiele firm decyduje się na kompleksowy marketing w wyszukiwarce, czyli inwestuje jednocześnie w SEO i kampanie PPC. Wiesz już, co to jest SEM, teraz możesz zdecydować, czy jest to strategia odpowiednia dla Twojego biznesu.
That’s right,
Let’s talk!
Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.