Certyfikat Google Ads – co warto wiedzieć?

Certyfikat Google Ads – co warto wiedzieć?

kampanie Google Ads to jedna z najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych strategii marketingowych. Nic więc dziwnego, że na rynku obecnie nie brakuje firm i freelancerów oferujących usługi w tym zakresie. Niestety nie każdy, kto podaje się za specjalistę, rzeczywiście nim jest. Najlepszym potwierdzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie płatnych kampanii jest certyfikat Google Ads. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdź!

Czym jest certyfikat Google Ads?

Certyfikat Google Ads to profesjonalne potwierdzenie wiedzy i umiejętności w zakresie płatnych kampanii, wydawane przez firmę Google. Taka akredytacja przyznawana jest osobom, które udowodnią biegłość w zakresie podstawowych oraz zaawansowanych funkcji Google Ads. Jak? Oczywiście poprzez zdanie egzaminu.

Co daje certyfikat Google Ads?

Osoba, która uzyska certyfikat, może określać się certyfikowanym specjalistą w dziedzinie reklamy online. Taki tytuł to doskonały sposób na pokazanie potencjalnym klientom, że rzeczywiście mają do czynienia z kimś, kto zna się na rzeczy. Trzeba jednak pamiętać, że certyfikaty mają swoją datę ważności. Po roku konieczne jest ich odnowienie, czyli ponowne zdanie egzaminu z danego obszaru. Google podkreśla, że jeśli certyfikat stracił swoją ważność, do czasu ponownego zdania testu nie można określać się jako certyfikowany specjalista.

Inną korzyścią jest oczywiście zdobyta wiedza, która przekłada się na większą skuteczność, a tym samym lepszą reputację. Do egzaminu trzeba się przygotować – ważna jest wiedza teoretyczna oraz praktyczne doświadczenie w pracy z Google AdWords – certyfikat można osiągnąć tylko wówczas, gdy udowodni się taką wiedzę i umiejętności.

Warto też wspomnieć, że certyfikaty mają znaczenie przy ubieganiu się agencji o status Partnera Google. Jednym z wymagań jest to, że co najmniej połowa pracowników agencji, zajmujących się kampaniami klientów, musi mieć certyfikat z każdej kategorii.

Rodzaje certyfikatów Google Ads

Obecnie firma Google oferuje 6 certyfikatów.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania

Reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlają się na stronie SERP w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na wpisywane przez użytkowników frazy. Aby zdobyć certyfikat, trzeba udowodnić umiejętność tworzenia i optymalizowania kampanii oraz wykorzystywania zautomatyzowanych rozwiązań np. inteligentnego określania stawek.

Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej

Na sieć reklamową składają się produkty Google (YouTube, Gmail, Google Play) oraz ponad 2 miliony zewnętrznych stron internetowych. Do uzyskania certyfikatu konieczne jest wykazanie biegłości w tworzeniu i optymalizowaniu reklam kontekstowych, wyświetlających się we wspomnianych obszarach.

Certyfikat Google Ads z reklamy wideo

Reklamy wideo w serwisie YouTube pozwalają docierać do bardzo szerokiej publiczności i kierować przekaz do potencjalnych klientów na każdym etapie lejka sprzedażowego. Ich odpowiednia konfiguracja to nie lada wyzwanie. Aby zdobyć certyfikat, trzeba udowodnić umiejętność uzyskiwania możliwie najlepszych wyników za pomocą treści wideo.

Certyfikat z reklamy produktowej

Reklamy produktowe to specyficzny rodzaj reklam. Przeznaczone są wyłącznie dla sklepów internetowych i działają nieco inaczej niż pozostałe typy kampanii. Przede wszystkim nie przypisuje się do nich fraz kluczowych. Reklamy dopasowywane są do wyszukiwań i aktywności użytkownika na podstawie feedu produktowego przesłanego do Google Merchant Center. Aby zdobyć certyfikat z tego rodzaju reklam, trzeba wykazać się nie tylko wiedzą z zakresu tworzenia i optymalizowania kampanii, ale również konfigurowania konta Merchant Center.

Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji

Reklamy aplikacji mogą mieć różne cele. Niektórzy wykorzystują je do zachęcania użytkowników do instalacji, inni do przypomnienia o aplikacji użytkownikom, którzy już wcześniej ją zainstalowali. Certyfikowany specjalista w zakresie tego rodzaju reklamy musi udowodnić, że potrafi tworzyć skuteczne kampanie nastawione na różne cele, a także dzięki nim zapewnić firmie rozwój.

Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam

Ten certyfikat nie dotyczy żadnego konkretnego rodzaju reklamy. Aby go uzyskać, trzeba udowodnić umiejętność mierzenia i optymalizowania skuteczności kampanii oraz rozpoznawania istotnych danych, a także wyciągania z nich odpowiednich wniosków.

Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam nie ma znaczenia w przypadku ubiegania się o status Partnera Google.

Jak zdobyć certyfikat Google AdWords?

Certyfikat Google Ads można uzyskać online za darmo. Należy utworzyć konto na platformie Skillshop Google, znaleźć zakładkę Certyfikaty, a następnie wybrać jedną z dostępnych opcji.

skillshop.withgoogle.com

Można od razu przystąpić do testu lub w pierwszej kolejności przerobić materiały udostępniane przez Google czy zdać sprawdzian wiedzy (nie jest on obowiązkowy).

skillshop.withgoogle.com, certyfikat z reklamy w sieci wyszukiwania

Testy składają się z 49-50 pytań, a limit czasowy to 75 minut. Aby zdać egzamin i uzyskać certyfikat, trzeba odpowiedzieć poprawnie na 80% pytań. Wyjątkiem jest Certyfikat Google Ads z reklamy aplikacji, gdzie do uzyskania pozytywnego wyniku wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 70% pytań. W przypadku otrzymania negatywnego wyniku do testu można przystąpić ponownie po odczekaniu jednego dnia. Certyfikat dostępny jest w 22 językach, w tym w języku polskim.

Certyfikat Google Ads to profesjonalna akredytacja od firmy Google. Jeśli zajmujesz się prowadzeniem kampanii, jest to najlepszy sposób na uzyskanie tytułu specjalisty, a także na zdobycie podstawowej czy też zaawansowanej wiedzy – testy nie są banalne, dlatego trzeba się do nich przygotować. Jeśli natomiast stoisz po drugiej stronie barykady i szukasz specjalisty do prowadzenia kampanii, certyfikat Google jest jednym z czynników, którym powinieneś kierować się przy wyborze agencji czy freelancera.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13

    Zobacz inne wpisy

    Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads

    Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads

    GSP AdWords

    GSP AdWords

    Jak promować sklep internetowy?

    Jak promować sklep internetowy?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu