Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

Branding w mediach społecznościowych, czyli promowanie marki na szeroką skalę

Budowanie marki i rozszerzanie jej działalności to najważniejsze, co możesz zrobić dla swojej firmy. Większość społeczeństwa korzysta z mediów społecznościowych każdego dnia. Jest to więc jeden z najlepszych sposobów na zbudowanie solidnego fundamentu dla swojej marki. Oprócz tego że, portale społecznościowe dają wiele możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, korzystnie wpływają również na wizerunek marki i jej świadomość.

Czym jest branding?

Branding nie jest niczym innowacyjnym i zaskakującym, gdyż istnieje od dawna. Pojawia się jednak poważny problem, w postaci tego, że wiele osób myli marketing i branding, choć w rzeczywistości są one zupełnie różne. Zasadniczą różnicą jest to, że Twoje działania brandingowe powinny poprzedzać każdą formę marketingową, której podejmuje się Twoja firma. Nie ulega wątpliwościom, że marketing służy promowaniu marki i jej produktów. Najpierw musisz jednak powiedzieć konsumentom, kim właściwie jesteś. Tutaj z pomocą przychodzi branding. Twoja firma powinna być rozpoznawalna na wielu obszarach. Musisz więc koniecznie zadbać o ten aspekt.

Branding kluczem do sukcesu

Wszystko, czym zajmuje się firma, niezależnie od tego czy masz na to wpływ, czy nie, stanowi wizerunek Twojej marki. Od metod marketingowych, z których korzystasz, po kolory banerów na stronie internetowej. Wszystko ma znaczenie.

Działania Twojej marki są tym, co ludzie będą z nią kojarzyć i tym, co ma ostateczny wpływ na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby upewnić się, że masz dokładnie określony wizerunek marki, do którego chcesz dążyć. Pomyśl o swojej firmie. Z czym chcesz być kojarzony? Każdy wybór, którego dokonujesz, musi nawiązywać do odpowiedzi na to pytanie.

Media społecznościowe i branding - jak to połączyć?

Media społecznościowe całkowicie zrewolucjonizowały sposób, w jaki komunikujemy się z innymi. Miliardy ludzi ma obecnie konta na najpopularniejszych portalach. Wykorzystaj to! Masz bowiem możliwość połączenia się z nimi i zachęcenia ich do skorzystania ze swoich usług. Serwisy typu Facebook czy Instagram to istne kopalnie nowych klientów, więc koniecznie powinieneś wziąć to pod uwagę podczas tworzenia strategii marketingowej. Korzystanie z mediów społecznościowych to świetny sposób, aby rozwinąć biznes i ustabilizować swoją pozycję w branży.

Jak dokładnie możesz wykorzystać media społecznościowe, aby faktycznie rozwijać swoją markę? Oto trzy kroki, które mogą Ci w tym pomóc:

  1. Wybierz odpowiednie kanały

Media społecznościowe zgromadziły dotychczas dziesiątki portali różnego typu. Oprócz tych największych – Facebooka, Twittera, Instagrama, Google+, LinkedIn i Pinteresta – masz do dyspozycji również Snapchat, YouTube, Myspace, Friendster, Tumblr, Vine i mnóstwo innych.

Mimo tego, że Internet oferuje tak wiele sieci społecznościowych, nie musisz korzystać ze wszystkich jednocześnie. Wymagałoby to pełnoetatowego personelu do spraw mediów społecznościowych, a to warunkowałoby użycie dużego wkładu pieniężnego, na który nie może pozwolić sobie większość małych firm. Ponadto, taki proces i tak nie przyniósłby zadowalających efektów.

Wszystko zależy od Twojej marki i tego, co próbujesz osiągnąć. Nie każdy obszar promowania treści w sieci będzie dla Ciebie odpowiedni. Oto przykłady dużych platform mediów społecznościowych, które mogą okazać się przydatne w Twojej strategii marketingowej.

Facebook: Jeśli należałoby wskazać jeden serwis, który jest najskuteczniejszy dla większości firm, to jest to Facebook. Portal ten jest gigantem w sferze mediów społecznościowych i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie. Warto więc wykorzystać ten ośrodek marketingowy w celu pozyskania nowych odbiorców i klientów.

Twitter: Twitter to kolejny niezwykle popularny portal społecznościowy, który nie wymaga szczególnych umiejętności, aby go używać. Miliony aktywnych użytkowników stanowią doskonałe źródło potencjalnych klientów.

Instagram: Instagram to w pewnym sensie wciąż rozwijająca się forma prowadzenia biznesu, która w ostatnim czasie zyskała zaskakującą popularność. Formą nawiązania kontaktu z odbiorcami jest tam publikowanie zdjęć. Przejęcie platformy przez Facebooka pozwala firmom w skuteczny sposób reklamować swoje produkty, dlatego warto zwrócić uwagę na właściwości Instagrama.

LinkedIn: Jeśli szukasz profesjonalnej sieci mediów społecznościowych, które posłużą Ci jako formalny ośrodek promowania swojego biznesu – LinkedIn sprawdzi się w tym celu idealnie. Jest to bowiem platforma, która umożliwia łączenie się z klientami, pracownikami, innymi firmami i przedstawianie im swojej działalność .

Pinterest: Platformą, która w ostatnim czasie ponownie zyskała na wartości, jest Pinterest. Portal ten kusi użytkowników swoją zawartością, gdyż gromadzi wszelkiego rodzaju zdjęcia i grafiki, co możesz strategicznie wykorzystać w swojej kampanii.

Obecnie istnieje niemal nieograniczony wybór portali społecznościowych i form marketingowych, które można w nich wykorzystać. Możesz publikować treści, wyróżniać konkretne tematy i grupować swoich odbiorców, w celu osiągnięcia lepszych wyników.

  1. Udostępniaj wartościowe treści

Kiedy już zdecydujesz, które platformy będą idealnie współgrać z Twoją strategią marketingową, nadchodzi czas, aby je rzeczywiście wykorzystać. Aby to zrobić, zacznij udostępniać wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują Twoją grupę docelową.

  1. Bądź konsekwentny

Nawet najmniejsze i z pozoru niewiele znaczące metody marketingowe mogą okazać się niezwykle skuteczne, jeśli będziesz konsekwentny w ich stosowaniu. Sukcesów nie osiąga się bowiem z dnia na dzień. Uzyskanie satysfakcjonujących wyników wymaga czasu i zaangażowania, dlatego tak wiele firm ponosi porażki.

Nie bądź więc jedną z nich i regularnie analizuj swoje rezultaty, aby wiedzieć, co sprawdza się najlepiej, a co wymaga poprawy. Dzięki temu będziesz miał stały wgląd w funkcjonowanie Twojej firmy i zyskasz możliwość wdrażania korzystnych rozwiązań. Pamiętaj, dbanie o wizerunek marki to podstawa. Zacznij więc optymalizować swoje treści już dziś i ciesz się osiąganymi sukcesami!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9

    Zobacz inne wpisy

    Interaktywne treści – jak zachęcić konsumentów do działania?

    Interaktywne treści – jak zachęcić konsumentów do działania?

    Jak tworzyć dobrą treść w mediach społecznościowych?

    Jak tworzyć dobrą treść w mediach społecznościowych?

    Ile zapłacisz za działania SEM na stronie?

    Ile zapłacisz za działania SEM na stronie?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu