Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

Badanie słów kluczowych – jak się za to zabrać?

Badanie słów kluczowych to jeden z najważniejszych procesów każdej strategii SEO. Polega na odkrywaniu fraz, które docelowa grupa odbiorców wpisuje do wyszukiwarek najczęściej.

Zebranie tych istotnych informacji oraz wykorzystanie ich w kampanii content marketingu może zapewnić doskonałe wyniki witrynie i zagwarantować jej wyższą pozycję w SERP. Od czego więc zacząć badanie słów kluczowych?

Wskaźnik wyszukiwania

Liczba wyszukiwań danych słów kluczowych mierzy liczbę użytkowników, którzy wpisali daną frazę w określonym miesiącu.

Jeśli więc odbiorcy wpiszą „restauracja Olsztyn” w Google 20 000 razy w miesiącu, liczba wyszukiwań tego słowa kluczowego wynosi właśnie 20 000.

Badanie słów kluczowych uzmysłowi Ci, że istnieje wiele fraz powiązanych z Twoją branżą. Okazuje się jednak, że ich liczba wyszukiwań znacznie się różni.

Powszechnie obowiązująca zasada mówi, że im większa liczba wyszukiwań danej frazy, tym większy ruch można dzięki niej wygenerować.

Warto jednak zaznaczyć, że często spotkasz się z frazami, które można by uznać za doskonałe słowa docelowe. Może się jednak okazać, że mają wyjątkowo małą liczbę wyszukiwań. Nie zagwarantują więc witrynie pożądanego ruchu.

Z drugiej jednak strony, kierowanie treści wyłącznie na słowa kluczowe o dużej popularności nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Są to bowiem frazy bardzo konkurencyjne i zbyt ogólne, aby osiągnąć za ich pomocą satysfakcjonujące wyniki oraz pokonać krajowych gigantów.

Istnieje wiele przydatnych narzędzi, za pomocą których można dokonać dokładnych pomiarów liczby wyszukiwań i popularności danych słów kluczowych. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest Planer słów kluczowych Google.

Planer słów kluczowych Google

Jak korzystać z tego skutecznego narzędzia?

  1. Zaloguj się do aplikacji, a następnie kliknij opcję “Odkryj nowe słowa kluczowe”.
  2. Wpisz frazę w pasku wyszukiwania, postępując zgodnie z instrukcjami.

Planer słów kluczowych Google wyświetli wówczas raport miesięcznego wyszukiwania danego słowa kluczowego.

Pamiętaj jednak, że liczba wyszukiwań w planerze zawsze jest mierzona sezonowo. Najnowsze aktualizacje umożliwiają jednak przeprowadzenie badań rynku dotyczących ostatnich 7-10 dni, dzięki czemu to narzędzie jest o wiele bardziej przydatne.

Nie zapominaj też, że uzyskane raporty nie są zbyt dokładne. Musisz więc przyjąć podaną liczbę wyszukiwań z przymrużeniem oka, jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu organicznym.

Trudność słów kluczowych

Trudność słów kluczowych to miara, która pokazuje, jak ciężko pozycjonować się dla wybranego słowa kluczowego.

Jest to bardzo ważny wskaźnik, ponieważ pokazuje, czy optymalizacja pod kątem danego słowa kluczowego jest warta inwestycji. Ranking dla popularnej frazy z pewnością zagwarantuje doskonałe efekty, jednak koszt tego przedsięwzięcia może znacznie przekroczyć osiągnięte zyski, dlatego też badanie trudności słów kluczowych powinno być podstawą każdej strategii SEO.

„Średnie” lub „niskie” trudności słów kluczowych są zatem znacznie lepszym rozwiązaniem, gdyż szansa na wysokie pozycjonowanie się w wyszukiwarce znacznie wówczas wzrasta.

Warto też dodać, że wyżej przedstawiony Planer słów kluczowych Google nie zawiera miary liczbowej trudności słów kluczowych. Zamiast tego wykorzystuje opis słowny: niski, średni wysoki poziom trudności.

Aktualna pozycja w wyszukiwarce

Aktualna pozycja wyszukiwania to nic innego, jak miejsce, które Twoja witryna zajmuje na liście wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Jest to niezwykle istotny wskaźnik, gdyż pozwala dostosować strategię SEO pod odpowiednie frazy. Pamiętaj jednak, że często okazuje się dość mało miarodajny.

Oczywiście, pierwsze miejsce w SERP to cel każdego twórcy internetowego. Trudno jednak rywalizować z krajowymi gigantami czy nawet Wikipedią. Osiągnięcie najwyższej pozycji w Google czasami okazać się więc może niemal niemożliwe. Dokładna ocena stanu witryny w Google i optymalizacja pod kątem poprawy tego wskaźnika mogą jednak znacznie poprawić osiągane wyniki i zwiększyć ruch na stronie.

Ulokowanie się więc nawet na piątej pozycji może okazać się doskonałym rezultatem prowadzonej strategii. Z badań bowiem wynika, że wzrost o nawet jedno miejsce w SERP może skutkować znaczną poprawą osiąganych wyników, a nierzadko nawet podwoić uzyskiwane efekty.

Współczynnik klikalności

Współczynnik klikalności (CTR) to odsetek użytkowników, którzy odwiedzają witrynę za pośrednictwem wyników wyszukiwania Google.

Wysoki organiczny CTR dla danego słowa kluczowego sugeruje, że treść strony spełnia oczekiwania użytkowników. Wskaźnik ten pozwala więc ocenić skuteczność prowadzonej kampanii i umożliwia wprowadzenie ewentualnych poprawek, które wzmocnią pozycję witryny w SERP.

Podsumowanie

Badanie słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii SEO. Aby jednak przyniosło pożądane rezultaty, trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty witryny i zbadać szczególnie istotne wskaźniki. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strony internetowej, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i przeprowadź dokładną analizę najważniejszych fraz, a optymalizacja treści nie będzie stanowić już żadnego problemu!

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Zobacz inne wpisy

    Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

    Poznaj swoich odbiorców, dzięki Google Analytics

    TOP 5 narzędzi do analityki internetowej

    TOP 5 narzędzi do analityki internetowej

    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

    Trendy Google, czyli jak znaleźć najlepszy temat?

    Bezpłatna konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Pobierz bezpłatną
      CHECKLISTĘ
      SKUTECZNEJ KAMPANII
      GOOGLE SHOPPING ADS
      i dowiedz się, jak zwiększyć zyski z reklam produktowych