Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Strategie marketingowe towarzyszą nam od dekad, są jak zwierciadła, w których możemy się przeglądać. Wszechobecne technologie cyfrowe otaczają nas w komunikacji miejskiej, w pracy, domu, a przede wszystkim są w naszych rękach. Facebook, Instagram, Twitter, SMS-y, filmy, zdjęcia – wciąż jesteśmy podłączeni, aktywni. Trzeba nadążać.

Nowi użytkownicy

Powstała nowa kategoria użytkowników – Generacja C. Są nieustannie online (always-on), korzystają z internetu w każdym miejscu na świecie. Z drugiej strony nie można zapominać o użytkownikach o zmniejszonym stopniu cyfrowej biegłości. Są to w większości osoby powyżej 35. roku życia, które znacznie później otrzymały dostęp do wirtualnego świata. Nie oznacza to jednak, że media społecznościowe nie są w kręgu ich zainteresowań.

Marki oraz firmy zwracające uwagę na marketing internetowy dokładają współcześnie wielu starań, aby móc usatysfakcjonować każdą z tych grup. Cechują je szczególne wzorce zachowań oraz sposób, w jaki korzystają z urządzeń i sieci społecznościowych. Odsetek stale aktywnych konsumentów zwiększa się co roku niezależnie od branży. Warto więc zastanowić się nad własnymi strategiami budowania relacji ze świadomymi użytkownikami.

Spersonalizowany odbiorca kluczem do sukcesu

Podstawowym zadaniem stojącym przed specjalistami w świecie marketingu jest zdefiniowanie profili swoich odbiorców. Generacja C, czyli tak zwani cyfrowi tubylcy, to biegli specjaliści w świecie internetowym, nic nie umknie ich uwadze. Drugą grupą są cyfrowi imigranci, wyżej wspomniana grupa mniej biegłych użytkowników, których liczba jest równie wysoka.

Określenie grupy odbiorców wymaga wiele pracy, od identyfikacji zachowań, pragnień, potrzeb, po problemy jakie ich dotyczą. Profil klienta jest głównym materiałem podczas budowania zintegrowanych kampanii marketingowych. Jest także tym, co łączy cyfrowych tubylców i imigrantów. Wykluczenie jednej z grup zmniejsza nasze szanse na odniesienie sukcesu w budowaniu stabilnego, godnego zaufania wizerunku.

Stworzenie modelu i taktyk zwiększających zainteresowanie potencjalnych użytkowników pozwala oszczędzić czas oraz umożliwia lepsze dopasowanie do potrzeb, co przekłada się na jakość zysków oraz trwałość relacji.

Aktywna strategia konsumencka a relacja

Współcześni konsumenci coraz częściej poszukują wartości pozamaterialnych. Wynika to z nieustannej konsumpcji mediów, reklam i rekomendacji. Nowoczesne marki i firmy starają się więc stworzyć taktyki zaangażowania swojej publiczności. Istnieje kilka kroków pozwalających na budowanie wiarygodnej, trwałej relacji.

1. Określ odbiorcę

Jak już wspomniano, najważniejsza jest grupa docelowa. Jej zidentyfikowanie pozwoli ustalić strategię optymalizacji, a także wzbudzi zaufanie wśród wybranej społeczności.

2. Stwórz przestrzeń komunikacji

Wielu użytkowników uważa za niepożądaną reklamę internetową wyskakujące okna oraz automatyczne odtwarzanie filmów. Uznano je za staromodne, a przede wszystkim irytujące. Nie należy więc atakować odbiorców treściami, a stworzyć narzędzia do obustronnej komunikacji.

3. Zadbaj o indywidualny kontakt

Relacja face-to-face może zostać przeniesiona w świat wirtualny. Coraz większa liczba konsumentów ceni sobie indywidualny kontakt, dzięki któremu uzyskują praktyczne informacje oraz pomoc.

4. Sharing is caring

Aktywni odbiorcy cenią możliwość publikowania treści, recenzji i komentarzy, które porównują ze swoimi rówieśnikami. Dzięki ich udostępnieniom – tradycyjnie był to marketing szeptany – zwiększa się widoczność marki.

5. Postaw na zaufanie

Rekomendacje osób, które znamy, są odpowiednikiem tradycyjnej poczty pantoflowej. Marki, które słuchają najbardziej aktualnych potrzeb swoich konsumentów, podkreślają w ten sposób ważność ich wkładu w budowanie oferty.

6. Pamiętaj o treści

Content marketing jest jednym z najważniejszych elementów, to właśnie po treści sięgają użytkownicy. Kolejnym krokiem jest zachęcenie ich do generowania własnych materiałów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

7. Less is more

Im bardziej przejrzysta i czytelna forma publikowanych materiałów, tym łatwiejszy do nich dostęp. Większość użytkowników nie dysponuje dużą ilością czasu, publikuj więc proste komunikaty możliwe do szybkiego odczytania.

8. Mobilność to dostępność

Upewnij się, że łatwo jest cię znaleźć na różnych platformach. W tym celu pomocne okażą się strategie i narzędzia SEO oraz SEM. Zoptymalizują swoją widoczność w wyszukiwarkach internetowych, dzięki czemu zadbasz o przywiązanie użytkowników.

9. Skorzystaj z kręgu znajomych

Według badań 95% aktywnych konsumentów za najbardziej wiarygodne źródło informacji uznaje znajomych oraz profile obserwowane w mediach społecznościowych. Wykorzystaj więc umiejętności influencerów, w celu wsparcia własnej społeczności.

10. Okaż troskę

Współcześnie rośnie świadomość problemów związanych ze zmianami na świecie. Konsumenci cenią inicjatywy niekomercyjne, okaż więc zainteresowanie problemami różnych grup społecznych, włącz się w inicjatywy wykazujące chęć troski o najbliższe otoczenie.

11. Pamiętaj o danych

Analizy danych pomogą ci zrozumieć zachowania konsumentów. Zidentyfikuj ścieżki zakupów swoich użytkowników, syntetyzuj dane za pomocą analizy własnej witryny, aby móc ją udoskonalać i rozwijać.

Oczekiwania wobec usług cyfrowych są coraz wyższe. Największe sukcesy zyskują marki łączące techniki marketingowe, handlowe z potrzebami aktywnych konsumentów, z którymi współtworzą content. Pozwól na żywe doświadczanie swojej oferty, dostosuj produkty i usługi do nowych oczekiwań. Szybkość zmian technologicznych wymaga zwiększenia świadomości swojej marki.

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Zobacz inne wpisy

    E-mail marketing – co to jest?

    E-mail marketing – co to jest?

    Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w Internecie?

    Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w Internecie?

    Performance marketing – co to jest?

    Performance marketing – co to jest?

    Darmowa konsultacja

      That’s right,

      Let’s talk!

      Porozmawiajmy o tym, jak możesz zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie dzięki efektywnym kampaniom reklamowym.

      • I Wypełnij formularz kontaktowy.
      • II Nasz Specjalista ADS skontaktuje się telefonicznie i ustali dogodny termin konsultacji.
      • III Na bezpłatnej konsultacji przedstawiamy wyniki naszej analizy.
      • IV Po konsultacji otrzymasz podsumowanie oraz wskazówki, jak efektywnie reklamować swój biznes w sieci.
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ADSRIGHT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ w celu nawiązania kontaktu. Więcej informacji w Polityce prywatności.
        Przygotuj się na
        Black Friday
        My robimy kampanie Ty sprzedasz więcej

        Odbierz ofertę Black Friday Last Minute, a w niej:

        1. Audyt
        Google Ads

        2. Darmowe
        grafiki
        reklamowe

        3. Strategia
        Google Ads dla
        Twojego sklepu