Sytuacja początkowa

Klient rozpoczął z nami współpracę w maju 2020 roku, równo rok po utworzeniu swojej strony na Facebooku.

Firma VUKA, choć dopiero stawiała pierwsze kroki na rynku rzemieślniczym, od początku była świadoma tego, jak ważną rolę w biznesie online odgrywają przemyślane działania marketingowe – szczególnie w przypadku nowych marek, które nie miały jeszcze okazji zaistnieć w świadomości klientów. Współpraca z profesjonalną agencją to dla takich przedsiębiorstw najskuteczniejszy sposób na zainteresowanie swoją ofertą szerokiego grona osób i poprawę wyników sprzedaży.

Przedstawiciele sklepu internetowego z meblami jasno przedstawili nam swoje oczekiwania. Na liście celów do osiągnięcia uwzględniliśmy:

  • dotarcie do nowych klientów z ofertą mebli: w szczególności restauratorów i hotelarzy poszukujących wyjątkowych stołów do swoich sal. Na drugim miejscu znaleźli się klienci B2C;
  • ponowne zaangażowanie użytkowników opuszczających witrynę za pomocą działań remarketingowych;
  • promocja oferty sklepu internetowego z wykorzystaniem różnych form reklam;
  • wydłużenie czasu przebywania klienta na stronie;
  • budowanie świadomości marki.

Etap pierwszy:
reklama tekstowa

Nikt nie lubi czekać długo na efekty, dlatego w pierwszej kolejności postawiliśmy na skuteczne reklamy tekstowe, czyli format, za pomocą którego dotarliśmy do użytkowników wyszukujących określone frazy kluczowe w wyszukiwarce Google. Dzięki precyzyjnie dobranym frazom niemalże natychmiast trafiliśmy do osób świadomych swoich potrzeb i poszukujących produktów z oferty naszego klienta. W ten sposób udało nam się osiągnąć jeden z pierwszych celów: firma VUKA dotarła ze swoją ofertą do restauracji, hoteli i innych firm, a także klientów indywidualnych.

Etap drugi:
działania remarketingowe

Co prawda już na pierwszym etapie udało nam się pozyskać wejścia potencjalnych klientów, ale niestety tylko niewielka część z nich podejmowała działania na stronie. Byliśmy jednak przygotowani na podobny scenariusz, dlatego zanim przystąpiliśmy do działań, opracowaliśmy strategię i przekaz skierowany wyłącznie do osób opuszczających witrynę. Jak wiadomo, na współczynnik odrzuceń, z którym mieliśmy tu do czynienia, wpływ ma wiele różnych czynników. Przykładowo, użytkownik może zrezygnować z dalszego przeglądania sklepu internetowego, jeśli platforma nie jest przyjazna w obsłudze. Naszym głównym celem stało się obniżenie wysokiego współczynnika odrzuceń. Klient od samego początku tworzył listę remarketingową, dzięki której ponownie dotarliśmy do użytkowników, którzy wcześniej nie dokonali żadnego zakupu w sklepie internetowym. Co udało nam się dzięki temu osiągnąć? Przede wszystkim zwiększyliśmy świadomość marki, zdobyliśmy zaufanie klientów i przypomnieliśmy o ofercie sklepu VUKA, z której wcześniej nie skorzystali.

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazało się angażowanie porzuconych koszyków. Ponowne zaangażowanie obecnych już klientów przyczyniło się do wzrostu użytkowników regularnie odwiedzających sklep internetowy. Wzrost użytkowników to nie jedyna korzyść, którą wypracowaliśmy w ramach remarketingu. Prowadzone przez nas działania przyniosły również wymierne oszczędności budżetowe – nie musieliśmy inwestować środków finansowych w dodatkowy ruch, ponieważ maksymalnie wykorzystaliśmy potencjał ruchu dotychczasowego.

Etap trzeci:
zwiększenie budżetu
i kolejne formaty reklam

Wraz ze wzrostem liczby klientów indywidualnych i biznesowych, nasz klient zdecydował się na CZTEROKROTNE ZWIĘKSZENIE BUDŻETU REKLAMOWEGO oraz inwestycje w nowe formaty reklam. Sukcesem okazała się kampania Google Shopping, dzięki której udało się nam wygenerować nowy ruch sprzedażowy. Słusznym wyborem były też reklamy graficzne skierowane do zupełnie nowych użytkowników. Wszystkie te działania prowadzone pod czujnym okiem naszych ekspertów sprawiły, że zasięgi reklam sklepu internetowego znacznie wzrosły, co przełożyło się na wzrost liczby klientów i pozyskanie nowych kontaktów biznesowych.

Efekty współpracy:

  • kompleksowe działania online, które obejmowały reklamy: tekstowe, remarketingowe, graficzne, wideo oraz reklamy wyświetlane w Gmailu. W celu zwiększenia ruchu sprzedażowego wdrożyliśmy również kampanię Google Shopping;
  • optymalizacja strony wydłużyła czas przebywania klienta na stronie, co pozytywnie wpłynęło na ostateczny wynik i koszta związane z kampanią – udało się maksymalnie zminimalizować koszt każdego kliknięcia (CPC);
  • systematycznie prowadzone przez nas działania zwiększyły świadomość marki. Nasz klient zyskał w krótkim czasie ogromne zaufanie klientów, które wiele marek musi budować latami. Ponadto, wszystkie statystyki wykazały również znaczny wzrost użytkowników powracających na stronę na tle wszystkich odwiedzających;
  • aż 28-krotny wzrost nowych użytkowników i ponad 38-krotny wzrost przychodu!